Łamigłówka („Silas Corey. Siatka Aquili 1” – Fabien Nury, Pierre Alary)


Silas

Silas Corey to komiks rozgrywający się w czasie I wojny światowej. Tysiące trupów na polach bitew, politycy grzmiący z mównic, a w ich cieniu przewijający się szpiedzy. Wielka polityka, brudna sprawa.

Tytułowy Silas to były żołnierz i dziennikarz, aktualnie działa jako prywatny detektyw. Dostaje zadanie, które wygląda banalnie – ma odnaleźć zaginionego reportera opozycyjnej gazety, Hectora Casellę. Jednak szybko okazuje się, że sprawa nie jest tak prosta, jak się wydawało. Casellą interesuje się wiele różnych osób, w tym osławiony niemiecki szpieg – Aquila, owiany złą sławą. Sprawa komplikuje się coraz bardziej, ścierają się różne siły, a sam Corey nie wygląda na bohatera bez skazy. Jest cyniczny i wyrachowany. Decyzje, które podejmuje są tak niejednoznaczne, że cały czas zastanawiać się będziecie, czy to patriota, czy też kolaborant. A stawką jest życie…

Seria ta jest dziełem Fabiena Nury’ego oraz rysownika Pierre’a Alary’ego. Ma być serią dyptyków opowiadających różne historie. Do mnie trafiła na razie tylko 1 część „Siatki Aquili”, więc wypowiedzieć się na razie mogę tylko na jej temat. Właściwie przez to nie powinnam pewnie jej w ogóle opisywać, powinnam oceniać całość. Ale nie wiem, kiedy zdobędę drugą część, więc pokusiłam się o krótkie podsumowanie wrażeń.

Na ile mnie – komiksowemu laikowi – oceniać, to rysunki są dobre, ciekawe stworzone, z dbałością o detale. A historia jest zdecydowanie bardziej „na serio”, niż w innych komiksach, z którymi miałam do czynienia. Jest mroczna, pełna okrucieństwa, trupów, czarnych charakterów. Na razie jest to jednak dla mnie tylko zarys historii, jej szkic, który znajdzie zwieńczenie w drugim tomie. Dlatego na razie nie zostałam porwana, raczej uchylono mi drzwi i zaproszono do wejścia do tej historii. Zobaczymy, jakie będą – kiedyś – wrażenia, gdy poznam całość!

Silas Corey 1Wydawnictwo: Taurus Media, 2014

Oprawa: miękka

Liczba stron: 64

© 

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

