Podsumowanie miesiąca – wrzesień 2014


podsumowanie miesiaca

Nie będę pisała o tym, jaki był wrzesień, bo o tym było już w notce z podsumowaniem fotograficznym. Zabieram się więc zaraz za konkrety!

Wrzesień był najsłabszym miesiącem tego roku. Przynajmniej na razie :> Przeczytałam 7 książek. Nie pojawił się znowu żaden stos, co oznacza, że od ostatniego upłynęły 4 miesiące. I już nie dam rady ogarnąć, jakie książki w tym czasie do mnie dotarły, zbyt często zmieniały miejsca, nie ogarniam. Statystyki „zróżnicowania czytelniczego” były następujące: 4 książki do recenzji, 1 własna nierecenzyjna, 1 książka pożyczona i 1 książka w ramach obowiązków roboczych. Czyli bilans był ok.

Pod względem płci było niemal idealnie – 3 książki napisały kobiety, a 4 panowie. Równie udany był bilans geograficzny – 4 polskie książki, a 3 zagraniczne. No, no… Sama się dziwię, że się tak udało! Aktywność blogowa nadal leży i kwiczy – opisałam tylko dwie z tych książek! Jeszcze dwie opiszę na bank, ale co do reszty, to nie jestem w stanie niczego opisać, za dużo się u mnie aktualnie dzieje. Robią mi się straszne zaległości blogowe, ale trudno, życie w realu jest dla mnie ciągle ważniejsze od bloga i niech tak pozostanie, bo inaczej zacznę się martwić.

Średnia ocena przeczytanych przeze mnie książek wyniosła 4,5, więc było całkiem ok. W sumie przeczytałam 3083 strony. Średnia grubość czytanych książek wyniosła 440 stron, wychodzi więc na to, że we wrześniu polubiłam na nowo grubaski. Dziennie czytałam średnio 103 strony.

Zachwyt miesiąca?

Dwie bardzo różne książki, ale obydwie bardzo warte poznania! Pierwszą z nim była trzecia pozycja z cyklu „Opowieści meekhańskiego pogranicza”, czyli „Niebo ze stali” Roberta M. Wegnera. Co to za świetny cykl! Pozostaje tylko cieszyć się z tego, że polska literatura fantasy ma takiego przedstawiciela. No i wyczekiwać, kiedy w końcu pojawi się obiecywana tyle razy kontynuacja… Druga książka to „Głosy Pamano” Jaume Cabre. I to mimo stylu, którego nie lubię; mimo natłoku nazwisk,nazw domów, miejscowości, regionów, rzek, rodów; mimo mieszania czasów; mimo braku wyodrębnienia części dialogów. Jak już się wgryzłam (ok, trwało to długo, bo ponad 100 stron), to potem nie mogłam się oderwać. Jeszcze opiszę tę ksiązkę, obiecuję!

Rozczarowanie miesiąca?

„Ulica Pogodna” Aleksandry Domańskiej. Nie wniosła praktycznie niczego do mojego życia. Ze trzy razy się uśmiechnęłam, ze dwa pomyślałam, że jakaś scena jest całkiem fajna, ale generalnie, to pozycja przeciętna i tyle.

Lista przeczytanych we wrześniu książek:

1. „Niechciani” Yrsa Sigurdardottir;

2. „Niebo ze stali” Robert M. Wegner;

3. „Głosy Pamano” Jaume Cabre;

4. „Plaża Babylon” Imogen Edwards-Jones & Autor Anonimowy;

5. „Ulica Pogodna” Aleksandra Domańska;

6. „Zaginiona” Andrzej Pilipiuk;

7. „Uwikłanie” Zygmunt Miłoszewski.

Co się działo?

Na początku miesiąca zaprosiłam Was do Trójmiasta, gdzie spędzałam część urlopu. Książkowo było – oprócz recenzji – jeszcze dwa razy: gdy pisałam o 10 książkach, które… oraz gdy opisywałam, jakie są moje najbardziej wyczekiwane książki tej jesieni. Poza tym był wpis zapraszający do Siedlec na Festiwal i panel blogerski. A, no i oczywiście opis wrażeń ze spotkania z redakcją Magazynu Książki i innymi blogerami. Oraz długa notka o moim zachwycie miesiąca. A może i roku, tak coś mi się wydaje!

Ciekawa jestem października. Dopiero 8 dni za nami, a ja mam wrażenie, jakby już powinien być grudzień 😉

6 thoughts on “Podsumowanie miesiąca – wrzesień 2014

    1. Grendella – hahahaha, dokładnie tak! Wiatru w skrzydła i do przodu 🙂 Już się doczekać nie mogę!

      Joly_fh – ja tam lubię te wszystkie okołoksiążkowe statystyki, lubię sobie je porównywać etc. A często się też dziwię, kiedy ja zdołałam jednak tyle stron przeczytać 😉

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

