PODSUMOWANIE MIESIĄCA – MAJ 2014


podsumowanie miesiaca wrzesien

Jak wszyscy dobrze wiecie – maj to był dla mnie miesiąc-wyzwanie. Cholernie dużo roboty, Targi Książki, różne spotkania autorskie, festiwale, imprezy plenerowe i kilka innych zajęć. No i oczywiście „normalna” praca. Działo się więc sporo, ale i tak udało się poczytać, co cieszy me serce, bo obawiałam się totalnej klęski!

W maju przeczytałam aż 8 książek! Sama nie wiem, kiedy?! Chwała dojazdom do pracy, no ale nie tylko wtedy czytałam, inaczej byłyby to ze trzy książki maksymalnie. A na dodatek były one przeciętnej obszerności, nie były to książeczki dla dzieci 😉 W maju nie opublikowałam ani jednego stosu, hip, hip, hurra! Statystyki „zróżnicowania czytelniczego” wyglądały następująco: 2 teksty przedwydawnicze – do decyzji o wydaniu (lub nie) danej książki, 1 książka robocza, 3 książki do recenzji, 1 pożyczona oraz 1 własna nierecenzyjna. Całkiem nieźle, szczególnie biorąc pod uwagę, że tyle musiałam czytać tekstów do pracy.

Maj był miesiącem mężczyzn – 5 z przeczytanych książęk napisali panowie, a tylko 3 były autorstwa pań. Był to kolejny miesiąc, w którym dominowali zagraniczni pisarze, przeczytałam 5 książek przez nich napisanych, a tylko 3 pochodziły spod pióra polskich autorów. Trzy książki opisałam na blogu, dwie pewnie kiedyś opiszę w kolejnym „Wieloksiągu”, a trzech roboczych – jak zazwyczaj – nie zamierzam opisywać.

Średnia ocena przeczytanych w ubiegłym miesiącu książek wyniosła 3,8. Czyli był to – do tej pory – najsłabszy jakościowo miesiąc tego roku! W sumie przeczytałam 2649 stron (czyli prawie tyle samo, co w kwietniu). Średnia grubość czytanych książek to 331 stron. Średnia dzienna to 85 stron, czyli najniższa w tym roku, co dziwne nie jest 😉

Odkrycie miesiąca?

Zdecydowanie była nim książka „Neuland”, o której pisałam TUTAJ, więc rozpisywać się nie będę, kto ma ochotę, ten przeczyta o tym, dlaczego tak uważam.

Gniot miesiąca?

Książek przedwydawniczych nie mogę brać pod uwagę, bo nie mogę o nich pisać, zostało mi więc pięć pozycji. Właściwych gniotów nie ma, trafiły się dwie książki przeciętnie ocenione. Pierwszą z nich była książka „O bibliotece”, której tekst mocno się według mnie zestarzał. Z godnością, ale jednak… A druga to „Smak pestek jabłek”, o której pisałam TUTAJ.

Lista przeczytanych w maju książek:

1. Tekst przewydawniczy,

2. „Neuland” Eshkol Nevo,

3. Tekst przedwydawniczy,

4. „O bibliotece” Umberto Eco,

5. „Smak pestek jabłek” Katharina Hagena,

6. „Nas dwoje, czyli miłosna układanka” Maria Rotkiel,

7. „Golem i dżin” (część II) Helene Wecker,

8. „Marionetka” Patrick Redmond.

Co się działo?

Oczywiście miesiąc był u mnie zdominowany Targami Książek, więc i nie dziwota, że na blogu pisałam o nich dwukrotnie – TUTAJ i TUTAJ. A przed TK meldowałam o „lekkim” zużyciu materiału. Odpowiedziałam na pytania zadanę przez Wiktorię 🙂 A pod koniec miesiąca pojawił się konkurs zorganizowany razem z Wydawnictwem Znak. Jak widać z całej powyższej notki, moja aktywność blogowa była ograniczona. Ciekawe, jak będzie w tym miesiącu!

Plany na czerwiec?

Opisywane 17 czerwca 😉 Pierwsza połowa była bardzo aktywna. Mieliśmy kilka spotkań autorskich, imprez na świeżym powietrzu i innych działań. Jednak w środę po pracy robię fruuuu i lecę do Gdańska. W jego okolicach mieszka dwójka moich przyjaciół, u których spędzę cztery cudne dni, wypełnione zapewne planszówkami, karciankami, nalewkami, kotami, z mniejszą dozą spacerów, zdjęć i innych zajęć. A potem tydzień u rodziców i już jest koniec czerwca! Ciekawe, ile poczytam. W pierwszej części urlopu pewnie niewiele, a potem to już trudno wyczuć, ostatnio średnio mi wychodzi relaksowanie się, więc niczego nie planuję. Będzie, co będzie!

One thought on “PODSUMOWANIE MIESIĄCA – MAJ 2014

  1. Cześć 😉
    Twojego bloga czytam już jakiś czas.
    W ostatnim akapicie wspomniałaś o karciankach i planszówkach.. Można wiedzieć o jakich dokładniej mowa? Bo sam niedługo wybieram się na małe wakacje i zastanawiam się jakimi grami wypełnić czas wolny, a w sieci nie znalazłem ciekawszych planszówek.

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

