„Akademia Wampirów” – Mark Waters


akademia wampirów

Kilka dni temu miałam okazję obejrzeć ten film. Nastawiłam się tylko na wieczór ze znajomymi i naprawdę hm… średniawą rozrywkę. O dziwo, było lepiej, niż się spodziewałam! Nadal jest to tylko leciuchna rozrywka, ale jaka przyjemna 😉 Główne bohaterki całkiem sympatyczne i „z jajami”, aktor grający Dimitriego – Danila Kozlovsky – mniamuśny. Ale przede wszystkim, mnóstwo nawiązań do popkultury! Wyszedł z tego swoisty pastisz na książki i filmy o wampirach oraz romanse paranormalne. Te wszystkie wstawki o mieniących się wampirach, czytelnikach horrorów jako przekąskach w stołówce  i wiele innych sprawiły, że obejrzałam go nawet z przyjemnością. Mało tego, zdarzyło mi się rechotać, a to już dużo więcej, niż się spodziewałam.

Nie będę nikomu go polecać jako świetnego filmu, arcydzieła i czegoś, czego się nie zapomni do końca życia, oj nie! Ale jeżeli szukacie rozrywki do pośmiania się i odmóżdżenia, to możecie ten film rozważyć, serio! 

Jednak po tej przydługiej zajawce chciałam przejść w końcu do meritum – czytaliście książki? Jakie są? Da się czytać czy może super, och i ach? Warto? Bo nie mam porównania i nie wiem, czy się skusić kiedyś, czy lepiej omijać szerokim łukiem. Jak radzicie?

14 thoughts on “„Akademia Wampirów” – Mark Waters

  1. Czytałam pierwszą część i chyba przez nadmiar zachwytów zewsząd trochę mnie zawiodła… ale kiedyś spróbuję wrócić i przeczytać kolejne, jak będę potrzebować czegoś lekkiego bo ta dampirka (damn! jak ona miała na imię?) była spoko babką.

    1. Marta – ha, czyli właściwie dobrze, że jeżeli zechcę po nią sięgnąć, to będę czytała bez nastawienia, bo recenzji nie znam, dawno temu były 😉 A dampirka to Rose, przynajmniej w filmie 😉

      Anna Flasza-Szydlik – czyli jak będę miała zimową deprechę, to wtedy można czytać 😉 Ano, bohaterka fajna i w filmie, taka swojska laska, z poczuciem humoru.

  2. Oj nie, nie – totalnie nie dla mnie takie wampiry 😉 Ale już wiem, że muszę nadrobić klasyczne, najprawdziwsze Kroniki Wampirów, bo mam niestety braki, a Anne Rice to w końcu najprawdziwsza Królowa Krwiopijców i w tym roku powraca z kolejnym tomem 😀

    1. Bombeletta – ale te już są normalniejsze niż te ze „Zmierzchu”. No, ale to tych z Kronik to ciągle im daleko. Oj, ja tu mam potężne braki, dzięki za przypomnienie, może w końcu zdołam je wpisać na którąś z list „do przeczytania asap” 😉 Nie wiedziałam, że Rice pisze coś nowego!
      PS. A i tak film „Wywiad z wampirem” uwielbiam! ❤

      1. Film uwielbiam też, więc aż nie wypada nie znać książek 🙂 a w październiku wychodzi kolejna część Kronik – „Prince Lestat” to tym bardziej warto nadrobić 😀

        1. Bombeletta – właśnie zobaczyłam, że Kroniki już mają 10 tomów! O matko i córko, czy ci pisarze nie mogą pisać maksymalnie trylogii? Kiedy człowiek ma to wszystko czytać? 😉 Nie ma szans, bym nadrobiła i przez najbliższy rok 😉

  3. Ja naprawdę bardzo lubię te wszystkie tanie, seryjne filmy dla młodzieży. Mało co mnie tak rozrywa. Widziałam wszystkie Twilighty w kinie i (z przyjemnością) obejrzałam nieszczęsne, zjechane przez prawie wszystkich recenzentów Dary Anioła… a to pewnie obejrzę jak już wyjdzie na dvd, więc tym lepiej usłyszeć, że nadaje się do oglądania 😉

    1. Leseparatist – ja je słabo znam. Cyklu Zmierzch nie czytałam i nie oglądałam, Darów Anioła też nie. Chociaż akurat książki mam, więc teoretycznie ciągle czekają na swoją kolej, ciekawe, czy się doczekają 😉 A ten film do takiej rozrywki polecam!

    1. Meg Sheti – u mnie już jednak po ptakach, film za mną 😉 Całe szczęście, że troszkę mi się odmieniło na linii książki-filmy, bo miałabym problem. Filmy oglądam właściwie tylko w kinie, więc nie mam tak, jak większość, że sobie poczekam i obejrzę po przeczytaniu. Bo wtedy nigdy nie oglądam, taki dziwak ze mnie, że właściwie albo kino, albo wcale (z wyjątkami oczywiście).

  4. Przeczytałam całą serię i byłam zachwycona, mam nadzieje, że film też będzie ciekawy (ekranizacje książek nigdy nie „smakują” mi tak dobrze jak książki;p). No i mam mieszane uczucia co do ekranowego Dimitra;p

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

