Rozwiązanie konkursu!


Murakami

Nie było łatwo! Najpierw musiałam przyjąć linię wyboru odpowiedzi – czy najbardziej zgodna z treścią książki, czy właśnie najmniej zgodna, czy też najbardziej kreatywna/uczuciowa etc. Potem przeczytałam wszystkie odpowiedzi i jeszcze raz rozważyłam kierunek, w którym chciałam pójść przy wybieraniu tej jedynej. Ale tak naprawdę już wiedziałam!

Książka trafi do AnnRK za jej komentarz:

Hmm… Na początku pomyślałam sobie: ot cały Murakami. Tytuły jego książek są równie intrygujące, co… nic niemówiące. Bo z czym może się kojarzyć “Sputnik Sweetheart” czy “Kronika ptaka nakręcacza”? Jedynie tytuł “Po zmierzchu” dawał jakieś pozory normalności, brzmiał tak swojsko i łudząco zwyczajnie.

“Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa” nie brzmi ani swojsko, ani normalnie, ani zwyczajnie. Kojarzy mi się z historią człowieka, który może być każdym i nikim. Wtapiającym się w tło, niczym się niewyróżniającym, takim, który trąci cię w ramie, a ty odwrócisz się, spojrzysz za siebie i nawet nie zarejestrujesz jego obecności. To tylko wiatr – pomyślisz. Albo gałąź drzewa.
Tazaki może wędrować bez przeszkód. Inni go nie widzą, on widzi wszystko. To sprawia, że jego pielgrzymka jest niesamowicie ciekawa. Jako bystry obserwator staje się świadkiem wielu interesujących zdarzeń, pewnie jak to u Murakamiego – z pograniczy jawy i snu.

Nie czytałam żadnej recenzji, nawet nie spojrzałam na notę z okładki. Nie wiem o czym jest ta książka. Wiem za to, że moje skojarzenie można przyrównać do przysłowiowego trafienia kulą w płot.

To przecież Murakami, gdybym sugerując się tytułem umiała przewidzieć zawartość książki, nie byłby jednym z moich najukochańszych autorów, jego książek nie czytałabym z wypiekami na twarzy i nie dawałabym się tak zaskakiwać na każdym kroku. :)

Bardzo spodobało mi się wyobrażenie zawartości książki oraz zabawne podsumowanie „murakamiowego fizia” 😉 AnnRK – poproszę o Twój adres i numer telefonu dla kuriera.

Z ostatniej chwili! Wydawnictwu spodobała się ilość i jakość wypowiedzi, w związku z czym dorzucili jeszcze jeden egzemplarz. Zabawa zaczęła się więc od nowa, a druga książka trafi do… Justiiii.

Mnie tytuł “Bezbarwny Tsukuru Tazaki i lata jego pielgrzymstwa” w pierwszym momencie skojarzył się ze zwykłym, najzwyklejszym człowiekiem, który jest znudzony swoim życiem – wędrówką przez życie, które najwyraźniej nie spełnia jego oczekiwań. I być może wyrusza w podróż wgłąb siebie, by odnaleźć sens – kolory w swoim życiu. Kto z nas się nigdy w życiu nie zagubił i nie wiedział, co zrobić dalej? Każdego dnia nadajemy barw swojemu życiu – i wydawało mi się, że Tsukuru również zapragnie odnaleźć cel w swoim bezbarwnym i nieciekawym życiu.

Ujęłaś mnie tym nadawaniem barw codziennemu życiu, bo zgadzam się z taką wizją w zupełności, to od nas w wielkiej części zależy, jak barwne będzie nasze życie!

Również poproszę o Twoje dane kontaktowe.

Wszystkim gratuluję, bo wykazaliście się kreatywnością, wymyśliliście masę ciekawych wypowiedzi! A w kąciku czekają książki na kolejny konkurs, ciekawe, czy uda mi się go zrobić jeszcze przed Gwiazdką?

5 thoughts on “Rozwiązanie konkursu!

  1. :)))))))))))))))))))
    Uratowałaś ten nieszczęsny poniedziałek, który przeklęłam wielokrotnie. Bardzo, bardzo dziękuję i pędzę podawać adresy, telefony i co tylko trzeba, żeby uzupełnić kolekcję o ostatni brakujący tom. 🙂

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

