Wiara i zaufanie („W pogoni za proroctwem” – Brandon Mull)


miecz i korona

Ile razy w życiu próbujecie zrobić coś, co teoretycznie jest skazane na porażkę? W co nie wierzy nikt, poza wami? Jakże wiele wymaga to siły i samozaparcia, ile wątpliwości trzeba zwalczyć, ile wiary, by się nie poddać! Ile razy wam się udało? Ja swoich kilka razy – ważnych dla mnie życiowo, szczególnie pod względem pracy – pamiętam ze szczegółami. I pamiętam, że miałam jednak wsparcie najbliższych, bez niego nie dałabym rady.

Dwójka młodych bohaterów tej książki  – Jason i Rachel, takiego wsparcia nie ma, ich rodziny zostały w rzeczywistości, a oni trafili do magicznego Lyrianu. Jednakże tam znaleźli przyjaciół, którzy wierzą w to, co oni, dzielą te same wątpliwości, a mimo tego są gotowi oddać za tę dwójkę własne życie. Jakże wielka to przyjaźń i niezłomne zaufanie!

Rachel i Jason krótko cieszyli się tym, że w końcu są razem. Za sprawą wizji wyroczni, ich drużyna ponownie zostaje rozdzielona. Jason z kilkorgiem przyjaciół rusza do starożytnej biblioteki, której strzeże niepokonana Kukła. To pierwszy krok ich podróży, jeżeli uda im się go pokonać, to potem będą musieli odnaleźć siedzibę pustelnika, który ponoć zostawił dla Jasona ostateczną wskazówkę, jak pokonać Maldora. Rachel zaś, razem z Galloranem, najpierw ruszają odbić księstwo Gallorana, a potem zamierzają zebrać wojska i wyruszyć z bezpośrednim atakiem na Maldora. Misja Jasona i misja Rachel muszą się udać, jedna bez drugiej nie ma szans na powodzenie. A przecież możliwość zwycięstwa sama w sobie jest tak niewielka!

Maldor zrobi wszystko, by nie dopuścić do wygranej rebeliantów. Możliwości ma ogromne, jest największym magiem w Lyrianie i podlegają mu prawie wszystkie jego ludy. Jak mogą zmierzyć się z nim nastolatkowie z niewielkim wsparciem?

„Pozaświatowcy” już za mną. Najpierw myślałam, ze to będzie seria dla młodszej młodzieży, ale po przeczytaniu całości stwierdziłam, że właściwie raczej dla młodzieży starszej i dorosłych. Owszem, młodsi łykną, ale pozostaną na pierwszej warstwie.  A można tu sporo wykopać. To dobra lektura do dyskusji, jeżeli znać ją będą i rodzice, i dzieci, to można ciekawie pogadać o przyjaźni, wsparciu, zaufaniu, planowaniu, dojrzewaniu, tęsknocie, poświęceniu i wielu innych tematach.

Autorowi nie można odmówić wyobraźni. Chociaż szkielet powieści jest podobny do wielu innych, to już wykonanie jest pełne niespodzianek – różne twory, dziwne ludy, a nawet motyw „zombie wypełnionych robakami” sensownie wpleciony w całość fabuły. Umie on też stworzyć fabułę spójną oraz wiarygodnie budować rozwój bohaterów. Nie są kryształowi, mają momenty zwątpienia, myśli o zdradzie, poddaniu się, porzuceniu tej skazanej na porażkę sprawy.

Nie jest to tylko lekka i przyjemna rozrywka. To raczej opowieść o tym, jak razem można walczyć o realizację marzenia. A marzyć warto!

w pogoni za proroctwemWydawnictwo: MAG, 2013

Oprawa: miękka

Liczba stron: 500

Moja ocena: 5/6

Ocena wciągnięcia: 4,5/6

Cykl „Pozaświatowcy”:

1. „Świat bez bohaterów”

2. „Zarzewie buntu”

3. „W pogoni za proroctwem”

© 

4 thoughts on “Wiara i zaufanie („W pogoni za proroctwem” – Brandon Mull)

  1. Hmm, moja córka właśnie skończyła trzeci tom, czytała bez przerwy praktycznie, tak ją wciągnęło:) Sądziłam jednak, że to książka zdecydowanie dla niej, a nie dla mnie, skoro piszesz, że niekoniecznie, to może ulegnę jej namowom i przeczytam… A po tytule notki wręcz sądziłam, że piszesz o jakiejś nowej książce Mulla, i aż się przeraziłam, kiedy Ola się będzie uczyć, jak nową książkę ukochanego autora dostanie;)

    1. Padma – ja mam właśnie wrażenie, że to może być fajna podkładka pod różne rozmowy z młodzieżą. Tylko trzeba pochłonąć te 3 x kilkaset stron 😉 Ciekawa jestem bardzo, na ile by Ci się one spodobały!
      A co do tytułu – hahahahaha, dobrze, że nie przyprawiłam Cię o palpitacje serca! 😀

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

