Podsumowanie miesiąca – sierpień 2013


podsumowanie miesiąca

Sierpień to był pierwszy pełny miesiąc nowej pracy. Sporo nowych wyzwań, natłok informacji, procesor mózgowy na najwyższych obrotach 😉 Adaptacja do nowego środowiska i nowych ludzi. Całe szczęście, że tych z działu mam fajnych, mamy sporo wesołych chwil codziennie 🙂 Był to też miesiąc, w którym miałam okazję uczestniczyć w megaodjechanych koloniach blogerów – „Morska Ferajna”.  Sporo się działo, ale o dziwo – udało mi się przeczytać równie sporo.

W sierpniu wolnego nie miałam już wcale (nie liczę kolonii, ale tam nie czytałam 😉 ), a i tak udało mi się przeczytać aż 10 książek, co wprawiło mnie (i ciągle wprawia) w niemałe zdumienie! Ale – chyba już zgodnie z tradycją – opublikowałam tylko jeden stosik. A raczej stosidło!

Statystyki „zróżnicowania czytelniczego” mam dokładnie takie same, jak miesiąc temu – 6 książek recenzenckich, 1 własna nierecenzyjna, 1 pożyczona i 1 z biblioteki. Nie jest więc źle pod tym względem, oby tak dalej.

I – ponownie tak samo, jak w lipcu – sierpień był również miesiącem kobiet!  6 przeczytanych przeze mnie książek było autorstwa pań, a tylko 4 napisali panowie. I ponownie słabo wyszła mi równowaga geograficzna – 3 polskie książki versus 7 książek zagranicznych.  I – tak samo, jak w lipcu – słabo wypadło opisywanie przeczytanych książek. Do dzisiaj opisałam tylko 5 z nich. Na bank opiszę jeszcze jedną z nich, ale czy uda się opisać resztę? Zobaczymy! Zaczyna mi się marzyć blogowanie na etat… Suma sumarum mam ze 30 do dzisiaj nie opisanych książek, pewnie już nigdy nie znajdę na nie czasu 😦

Średnia ocena przeczytanych w sierpniu książek była ponownie bardzo wysoka! Znowu wyniosła aż 4,9! W sumie przeczytałam 3432 strony, co dało średnią 343 stron na książkę, czyli średnio czytałam książki cieńsze niż w poprzednich miesiącach. Średnia dzienna to 110 stron, więc jak na mnie – naprawdę sporo.

(mamo, jaki ten sierpień było „w osiągach” podobny do lipca! o_O)

Odkrycie miesiąca?

W tym miesiącu dałam jedną, jedyną szóstkę. I ta książka będzie mym odkryciem miesiąca. Była nią wspaniała ramotka – „Zdobywam zamek” Dodie Smith. A dlaczego? Sprawdźcie TUTAJ.

Gniot miesiąca?

Niestety, w tym miesiącu nie mam o czym pisać 😉 Najniższa ocena, jaką wystawiłam, to 4. Gniotów brak.

Lista przeczytanych książek:

1. „Pani komisarz nie znosi poezji” Georges Flipo – 4,5

2. „Odgłos gromu” Wilbur Smith – 5

3. „To nie jest zawód dla cyników” Ryszard Kapuściński – 4

4. „Cwaniary” Sylwia Chutnik – 5

5. „Krwawe szaleństwo” Karen Marie Moning – 5

6. „Air Babylon” Imogen Edwards-Jones i Anonim – 4,5

7. „Jak oddech” Małgorzata Warda – 5

8. „Jedna niezwykła rzecz” Chitra Banerjee Divakaruni – 4,5

9. „Zdobywam zamek” Dodie Smith – 6

10. „Zarzewie buntu” Brandon Mull – 5

Co się działo?

Jak tak teraz przeglądam posty, to widzę, że działo się sporo rzeczy nierecenzyjnych. Najpierw pisałam o organizowanym przeze mnie i Maję spotkaniu moli książkowych w Warszawie. Udało się, było kilkanaście osób i było fajnie! Potem pisałam o tym, jak – ponownie razem z Mają – brałyśmy udział w audycji w Radiu Kampus, co do dzisiaj miło wspominam. W połowie miesiąca uczyniłam wpis okolicznościowy – 13 sierpnia blog skończył 4 lata, o czym pisałam TUTAJ. Potem zniknęłam, byłam na koloniach blogerów, o czym pisałam TUTAJ i TUTAJ, a dodatkowo pojawił się konkurs, w ramach którego można było wygrać weekend w Gdańsku! Potem już tylko kusiłam Was, byście zagłosowali na mego bloga w ramach konkursu eBuka 2013 (i ciągle o to kuszę, bo głosowanie trwa!) i pisałam recenzje 🙂

Plany na wrzesień?

Zdecydowanie będzie mniej przeczytanych książek. Sporo planów na „po pracy” + pozajmowane weekendy = zmniejszenie liczby przeczytanych książek. I to pewnie drastyczne zmniejszenie. No, ale zobaczymy. Będę też na Targach Książki w Katwicach, gdzie cała sobota to dzień blogerskich spotkań, paneli, warsztatów. I super! Poza tym będę miała dwa razy gości. Jak widzicie – planów sporo, czytania będzie więc mało. Ale to nic 😀

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

