Stosik


Jak dawno go u mnie nie było! Ponad miesiąc. Czas to nadrobić w końcu. Jest całkiem zróżnicowany, chociaż niekoniecznie składa się z wielu nowości i bestsellerów 😉 Od góry:

„Jeśli zimową nocą podróżny” Calvino – intrygująca książka, która została wybrana na drugie spotkanie naszego nieoficjalnego babskiego klubu książkowo-filmowo-kulinarno-dyskusyjnego 😉

„Bractwo bang bang” Marinovich & Silva – od Wydawnictwa Sine Qua Non. Bardzo mnie ciągnie do tej książki, chociaż czuję, że jej czytanie odchoruję psychicznie.

„Dziś i na zawsze” Roberts – z Podaja. Pewnie się po mnie tego nie spodziewaliście, ale mam tam nadmiar punktów i postanowiłam sprawdzić, czym to zachwycają miliony.

„Księga z szafiru” Sinoue – pierwsza od lat poszukiwanka pobrana z Podaja. Cud!

„Żydowski Muranów i okolice” Majewski – od Wydawnictwa Agora. Ostatnio coraz bardziej interesuje mnie kultura żydowska i ich dzieje. Więc dałam się skusić. A swoją drogą – jak znacie jakieś fajne powieści lub książki popularnonaukowe związane z kulturą żydowską „dla laików”, to podrzućcie tytuły, dobrze? 🙂

„Zaklęcie dla Cameleon” Anthony, „Spadające gwiazdy” Sheldon oraz „Kamień księżycowy” Collins – wszystkie pobrane na Podaju. Staram się tam pozbywać punktów, więc też uskuteczniam próby łowów, chociaż nie idzie to jakoś bardzo skutecznie.

Chciałam Wam jeszcze pokazać, jaką śliczną zakładkę dostałam od moich przyjaciół. Spójrzcie sami, czyż nie jest urocza? 🙂

Ja to w ogóle mam szczęście do świetnych zakładek, które dostaję od znajomych i przyjaciół. Mało tego, kilkoro z nich nawet je samoręcznie zrobiło! Brawa 🙂

W końcu mogę zapytać: jakie macie plany na weekend? Dla studentów pewnie ostatni przed rozpoczęciem zajęć 😉 Dla uczniów i pracujących kolejny, typowy weekend 😉 Ja po publikacji tego posta idę do pracy na niecały dzień roboczy. A w godzinach popołudniowych ruszam do Wisły, gdzie w ten właśnie weekend odbywa się V ogólnopolski zjazd biblionetkowy. Spędzę więc weekend w otoczeniu moli książkowych, w pięknych okolicznościach przyrody 😉 To nic, że jechać pewnie w sumie będę z 14-15 godzin, a na miejscu zapewne dane mi będzie pobyć jakieś 36 godzin. Za to te spotkania są tak naładowane pozytywną energią i tak fajne, że nie żal sił, 7,5 h w podróży i kupy kasy. Oby pogoda dopisała! A jakie są Wasze plany?

17 thoughts on “Stosik

  1. A ja bym Ci mogla polecić książkę „Żydzi: naród, historia, religia” rabina Leona Treppa, a jeśli – sądząc po zaplanowanej lekturze o Muranowie, myślę że tak – interesuje Cię także spojrzenie na Żydów w stolicy, to „Żydzi w Warszawie” Mariana Fuksa.

    1. Filety z Izydora i Karolino – dziekuję za sugestię 🙂 Tytuły zanotowane, pozostaje zdobyć i przeczytać! Karolino, tak, interesuje mnie również spojrzenie na Żydów w stolicy, chociaż generalnie – wszędzie 😀

  2. Aguś ja chyba weekend spędza na… myciu okien 😦
    Chcę wykorzystać ostatnie wyższe temperatury, bo później może mi się już nie trafić 😦
    A tak poza tym mam nadzieję się przełamać i wreszcie coś przeczytać, po takiej długiej przerwie wreszcie zatęskniłam 🙂

    Życzę dobrej zabawy w Wiśle, mam nadzieję, że będzie relacja na blogu 🙂

  3. Czytałam kiedyś księgę z szafiru, tylko już nie pamiętam o czym to było… Ach, już wiem! Całkiem niezła przygoda, tylko niektóre wątki przebarwione 🙂 dla mnie lektura na 4, ciekawa jestem twojej opinii, podobnie jak „Rozpalmy słońce”, którą teraz czytasz. Zastanawiam się jak zareagujesz na tę część historii Zeze..

    1. Magdalenardo – oj, ja się cieszę, że aktualnie mam tylko dwa okna 😉 Chociaż też powinnam je umyć przed zimą, ale kurczę, nie mam kiedy 😉 Czy będzie relacje z Wisły, to nie wiem, bo tak naprawdę książki książkami, a działo się tam wiele innych rzeczy 😉 Zobaczymy.

      Paideia – po „Księgę z szafiru” szybko nie sięgnę, oj nie. Pewnie kilka lat mi zejdzie 😉 A co do „Rozpalmy słońce” i „Na rozstajach”, to ogólnie i krótko pisząc, to moim zdaniem każdy tom to tendencja zniżkowa i tyle 😦

  4. Z zakładka z moich stron – to haft kaszubski 🙂 u mnie weekend rozpoczyna się deszczowo, a chciałam wybrać się na grzyby. Mam nadzieję, że się uda 🙂 miłego weekendu wszystkim życzę!

  5. Nie powiem, że mnie nie zaskoczyłaś. Zaskoczyłaś nawet bardzo. Jakoś nie umiem sobie Ciebie wyobrazić czytającą NR…

    Haft cudny! Teraz już tak rzadko wykonywany… Piękna i z pewnością niepowtarzalna 🙂

    1. Paideia – o proszę, nie wiedziałam 🙂 Śliczny jest! Za mną chodzi (realizacja: kiedyś) pomysł na poproszenie kogoś ze wsi, gdzie mieszkają moi Rodzice, by wyhaftował mi 2 poszewki na poduszki, bo i u nas bardzo fajne wzory są.

      Sabinka – hehehehe, wiesz, ja kiedyś czytałam sporo tego typu książek (chociaż jej chyba nie, nie pamiętam), więc sama jestem ciekawa, jak zareaguję po latach przerwy. Ale pewnie szybko nie siegnę. Też uważam, że zakładka cudna!

  6. czekam z niecierpliwością na twoją recenzję Calvino – słyszałam dużo dobrego, u mnie ta książka zagościła już dwa razy na stosiku przy łóżku, ale zawsze trafiała na zły czas.

    Zakładka przepiękna, ciekawy element kolekcji 🙂

    A w weekend niestety praca, praca, praca… toteż w tym roku nie pobawię się z wami na zjeździe, czego bardzo żałuję (trzeba się było decydować, kiedy był na to czas, eh, mądry Polak po szkodzie), ale czekam na relacje 🙂

    1. Viv87 – umówiłyśmy sie z dziewczynami na spotkanie naszego klubu ciut przed TK w Krakowie, więc recenzja pojawi się pewnie w tym czasie mniej więcej.
      A za rok musisz na zlocie być – było super, ale z Tobą byłoby jeszcze fajniej 🙂 No i tym razem będzie nad morzem, więc – jak dla mnie – ekstra.

      P. – witaj w naszym światku, niech Ci się dobrze pisze!

  7. Czytanie i pakowanie na studia, niestety – a potem wypakowywanie w Krakowie 😀 Stos całkiem mi nieznany, no oprócz „Zaklęcia…” o którym słyszałam dużo dobrego 🙂

    A poza tym to życzę udanego wyjazdu i wspaniałego weekendu w Wiśle! Czuję że będzie bosko 🙂

    1. Szaraszatkownica – 🙂 A swoją drogą: niesamowity masz nick! 🙂

      Soulmate – nieźle, nie lubię się pakować, a jeszcze tak na dłuższą chwilę, to w ogóle jest lekki hardcore. Powodzenia!

    1. Maurycy Teo – dzięki za sugestię. Chciałam sprawdzić, co to, ale grupa jest zamknięta, więc na razie poprosiłam tylko o przyjęcie i poczekam na akceptację. Ja generalnie na Podaju, to chcę wydać punkty i spadać stamtąd.

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

