Kłopot z nominacjami!


Przyznam się Wam bez bicia – mam problem z nominowaniem książek do naszej nagrody – Złotej Zakładki. Przejrzałam to, co przeczytałam  w tym i w ubiegłym roku. Potem listę sprawdziłam pod kątem poprawności, bo przecież chodzi o książki wydane w 2011, a nie tylko przeczytane. Po przejrzeniu całości zostały mi tylko książki, które chciałabym nominować. Powiecie – no i gdzie ten problem? Sęk w tym, że jest ich 39! Tak, dobrze widzicie – 39 książek. Biorąc pod uwagę, że kategorii jest 9, a w każdej można nominować maksymalnie 3 książki, to teoretycznie daje to pole do popisu. Ale tylko teoretycznie, bo wiele z tych książek pasuje do więcej niż jednej kategorii 🙂 A to są takie fajne książki!

Zdecydowanie chcę nominować – tylko jeszcze nie do końca wiem, w jakich kategoriach – te książki:

„Nakręcana dziewczyna, Pompa numer 6” Paolo Bacigalupi,

– „Pieśń ognia” William Nicholson,

„Ksiądz Rafał. Niespokojne czasy” Maciej Grabski,

– „Król z żelaza” Maurice Druon (nowe tłumaczenie),

„Dżozef” Jakub Małecki,

„Sorry” i „Ty” Zoran Drvenkar,

– „Zawsze przy mnie stój” Carolyn Jess-Cooke,

– „Ród Aszura” Nadżib Mahfuz,

– „Paranormalność” Kiersten White,

„Gaumardżos. Opowieści z Gruzji” Anna Dziewit-Meller, Marcin Meller,

„Pasja według Einara” Elżbieta Cherezińska

– „Taniec z diabłem” Sherrilyn Kenyon,

– „Imperium wampirów” Clay i Susan Griffith,

„Babskie gadanie” Izabela Pietrzyk,

– „Sekretna córka” Shilpi Somaya Gowda,

„Żyjący z wilkami” Shaun Ellis, Penny Junor,

– „Mroczne szlaeństwo” Karen Marie Moning,

„Dallas ’63” Stephen King,

„Cukiernia pod Amorem” – 3 tom – Małgorzata Gutowska-Adamczyk,

– „W północ się odzieję” Terry Pratchett (nowe tłumaczenie).

Te pogrubione, to są moje pewniaki. A to jeszcze nie koniec! Jest jeszcze grupa książek, która mnie z tych, czy innych powodów bardzo kusi i też chciałabym je nominować. Ciekawe, jak zdołam to wszystko ogarnąć 🙂 Do tych książek należą: „Mariola, moje krople”, „Wampir z M-3”, „Ucieczka z Auschwitz”, „Tatami kontra krzesła: O Japończykach i Japonii”, „Księga Sandry”, „Objęcia nocy”, „Dobrani”, „Trucicielka”, „Pałac północy”, „Przywoływacz burz”, „EONA”, „Dziewczyny wojenne”, trzeci tom „1Q84”, „Czarne mleko”, „Szamanka od umarlaków” oraz „Jasper Jones”. A trzydziestą dziewiątą zapewne będzie aktualnie czytana książka – „Brylantowy miecz, drewniany miecz”.

Powiedźcie sami – niezły problem, co?? A jak to wygląda/ło u Was? Było prosto, czy może nie mogliście się zdecydować?

Nie zmienia to faktu, że wszystkich blogerów piszących o książkach zapraszam do udziału w Złotej Zakładce! Nominujcie książki, które są dla Was ważne, a potem bierzcie udział w głosowaniu! Na osoby biorące udział w tej edycji czekają również nagrody książkowe! Wszystkie informacje znajdziecie TUTAJ.

19 thoughts on “Kłopot z nominacjami!

  1. To dwie nominacje się pokryją, też mam zamiar głosować na Księdza Rafała i na Taniec z diabłem. Mam do wyboru 59 + dwie w planie najbliższego czytania. Narazie przypisuje książki do kategorii jak mi pasuje, obok nich oceny, jakie wystawiłam, a potem będę z każdej z nich wybierać trzy najlepsze.
    Mój problem polega na czymś innym, nie mam nominacji do Najzabawniejszej książki. Co mnie smuci. W ostateczności pozostanie mi nominować Humor z ambony ;-).

    Pozdrawiam

    1. O, ja też nie mam żadnej zabawnej. No serio, zawsze mi się wydawało, że czytam tyle optymistycznych czytadeł przy których się zaśmiewam, a tu nic, ani jednej. Jakiś strasznie ponury ten 2011 😛

        1. Ktrya – o, super, że chcesz nominować „Ksiądz Rafał. Niespokojne czasy” i „Taniec z diabłem” – ciekawe, czy oprócz tytułów pokryją nam się kategorie 😀 Bo dwa razy po jednej nominacji w innych kategoriach, to niewiele im da 😀 Zobaczymy!

          I ja mam problem z Najzabawniejszą książką 😦 A co dopiero z trzema :/ No niestety, Dożywocie 2 (lub cokolwiek innego spod pióra Marty Kisiel) na rynku pojawi się kto to wie kiedy, ałtorka obija się straszliwie :p A my tu czekamy zasmuceni 😉

  2. Ale super! Właśnie przypomniałaś mi o kilku książkach, które z chęcią bym nominowała, a zupełnie o nich zapomniałam! Zaraz dopiszę maila. Mam nadzieję, że tak można 🙂

      1. Nie zmogłam Świata według psa i Szamanki od umarlaków, a za gniot uważam Księgę Sandry. Wtedy na świeżo, gdy pisałam po przeczytaniu, widziałam, że dla młodzieży może by się i nadała. Jednak po roku nie mogę sobie przypomnieć, co w niej było dobrego. Wrażenie nudy pozostało i pokonało wszystkie inne.

        1. Tak teraz czytam, że chcecie/nie chcecie nominować Świat według psa. Ja zdziwiona, bo na półce leży, a nie na stosie do pilnego złoto-zakładkowego przeczytania. Sprawdzam datę i widzę, że została wydana w 2010, a nie w 2011. To jak się kwalifikuje? 😉

        2. Kalio – o proszę 🙂 Już widzę, że „Świat wg psa” znalazł się tam przez przypadek, ale pozostałe dwie (o ile znowu czegoś źle nie sprawdziłam ;p) zostaną. Z Raduchowskiej nieźle sie pośmiałam. A „Księga Sandry” według mnie jest fajną książką dla starszych dzieci. Może się mylę, w końcu z aktualnymi dziećmi mam bardzo mało do czynienia, ale taką mam wizję. Ja tam się wcale w trakcie jej czytania nie nudziłam 😀

          Ktrya – nie, kompletnie się nie kwalifikuje. Nie wiem, jakim cudem mi tak wyszło, niby sprawdzałam każdą książkę. No nic, jedna mniej do wyboru 😉

    1. Książkozaurze – ale jeżeli „Żyjący z wilkami” Ci się podobał, to może chcesz przysłać nominację? O ile Twój blog spełnia wymagania, nie pamiętam dokładnie od kiedy piszesz 🙂

  3. W kwestii formalnej: W północ się odzieję to jest premiera, a nie nowe wydanie w zmienionym tłumaczeniu:)) Ucieczka z Auschwitz nie ma szans, jesteś jedyną blogerką, która to czytała, a szkoda:((

  4. Również nominowałam ‚Babskie gadanie’ 🙂
    I ubolewam, że nie powstało ‚Dożywocie 2’, rok temu nie mogłam głosować, a w tym książka Marty Kisiel już się nie ‚załapuje’ 🙂

  5. Bardzo żałuję, że nie mogę brać udziału w nominacjach – mój blog nie skończył jeszcze pół roku. Ale co się odwlecze… Za rok będę miała coś do powiedzenia. I już się cieszę 🙂
    A w tym roku niech wygrają najlepsze!

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

