„Imperium wampirów” Clay i Susan Griffith


Wydawnictwo: Amber, 2011

Oprawa: miękka

Liczba stron: 342

Moja ocena: 5,5/6

Ocena wciągnięcia: 5,5/6

*****

Gdy tylko zobaczyłam zapowiedź tej książki, to postanowiłam, że muszę ją przeczytać. Dorwałam, przeczytałam i powiem tyle: ooo jaaa! Po tej jakże merytorycznej wypowiedzi już przybliżam Wam moje wrażenia z lektury 😉

Rok 2020. Wolni ludzie żyją właściwie tylko w Cesarstwie Ekwatorii (Egipt i okolice) oraz Republice Amerykańskiej (która jednak nie pokrywa się z USA, jest położona w regionach nieco cieplejszych). Wlaśnie ciepło pozwala ludziom żyć w miarę swobodnie, tworzyć państwa, uprawiać ziemię, rozwijać technikę i handel. Dlaczego ciepło?

Bo w cieple gorzej żyje się wampirom. A to właśnie te stworzenia są od 150 lat panami świata. W 1870 roku ujawniły swe istnienie, urządziły Wielką Rzeź, w której zginęła większość populacji ludzkiej i od tej pory panują na większości ziem. A nie jest to panowanie dobrotliwe i przyjemne…

W celu połączenia sił w walce z wampirami i zadania im ostatecznego ciosu, ekwatoriańska księżniczka Adele oraz władca Republiki Amerykańskiej – senator Clark – mają zostać sobie poślubieni, a dwa wielkie imperia mają stanąć razem przeciwko trzeciemu. Adele nie jest przekonana co do tego, czy chce poślubić Clarka, jednak zna swoje obowiązki i się im nie sprzeciwia. Kilka tygodni przed ślubem, razem z bratem i oddanym dowódcą reprezentacyjnej gwardii, rusza na objazd prowincji graniczących z imperium wampirów. Jednakże nagle zostają oni napadnięci przez olbrzymią watahę krwiopijców, którzy zabijają większość członków wyprawy, a księżniczkę uprowadzają. Do czego jest im ona potrzebna? Gdzie ją zabierają? Jaką rolę w jej losach odegra tajemniczy pogromca wampirów Greyfriar oraz następca tronu jednego z wampirzych klanów – Gareth? Jak potoczą się losy wampirów i ludzi? Kto zwycięży?

Podbiła mnie ta książka, to pewne. Bardzo ciekawy świat – połączenie epoki wiktoriańskiej z rozwojem nauki, przeszłość zmieszana z nowymi wynalazkami. Wielką przyjemność sprawiło mi czytanie o tym, jak funkcjonują społeczeństwa ludzkie, jakimi udogodnieniami dysponują, jaką bronią, co jest dla nich ważne.

Drugi wielki plus (wielki!), to wampiry. Nie są to żadne świecące pięknisie kochające ludzi. Wampiry w tej książce to stworzenia bardzo niebezpieczne, podłe, okrutne, bez grama współczucia, czy zasad moralnych. Ludzie są im potrzebni tylko jako pożywienie, ewentualnie jako głupia siła robocza, trzymają ich w stadach. Do tego mają różne cechy fizyczne, które były dla mnie całkiem nowe, autorka wzbogaciła ich aktualną wizję.

Połączenie życia ludzkiego i wampirzego, przeplatanie ich losów, podróże dookoła Europy, wizje zniszczonych miast, zamków pełnych kości i śmierdzących trupów, wampiry wysysające swój posiłek do ostatniej kropli krwi – to wszystko zaserwują nam autorzy.

Bardzo dobrze, że książkę napisali razem kobieta i mężczyzna. Mamy tutaj delikatny i bardzo fajnie opisany wątek miłosny (który zaczyna się tak naprawdę dopiero rozwijać pod koniec książki), mamy mnóstwo walk, bitew, sporo rozgrywek o władzę. I to wszystko jest zbalansowane, widać, że autorom dobrze się współpracuje, bo nie ma luk, jest spójnie i wciągająco. Nie jest to żaden słodki i mdły paranormal, to jest soczysta opowieść o walce ludzi i wampirów, okraszona tylko trochę wątkiem miłosnym.

Autorom stawiam duży plus za świat, krwiste i okrutne wampiry, dobrze skonstruowanych bohaterów i balans miedzy pierwiastkiem żeńskim i męskim. Jest to teraz właściwie książka dla każdego. Wydawnictwu dziękuję za dobranie okładki, która odwzorowuje bohaterów oraz jest klimatyczna, lekko intrygująca.

„Imperium wampirów” trafia na półkę z ulubionymi książkami z tego roku, ja już nie mogę się doczekać kolejnej części. Niestety wychodzi dopiero jesienią, a kiedy zawita do Polski?

Polecam wszystkim osobom lubiącym wampiry umazane we krwi, ciekawe połączenie światów i fajnych bohaterów.

12 thoughts on “„Imperium wampirów” Clay i Susan Griffith

  1. No proszę, a byłam pewna, że to jakiś romans paranornalny będzie! Jednak przez mocne wykorzystanie wampirów w tym gatunku sama wzmianka o nich w tytule książki budzi określone skojarzenia. Fajnie, że to coś więcej, niż historia miłości niewinnej panienki i nieszczęśliwego krwiopijcy – z przyjemnością kiedyś przeczytam 🙂

    1. Viv – to troszkę jest romans paranormalny, ale nie tylko. No i nie jest przesłdzony, zawierajacy tylko ochy i achy 😉 Jest to zgrabne połączenie wątku romansowego z pozostałymi 🙂 A co do tytułu, to fakt – po tym zalewie wampirów, który mamy od kilku lat, naprawdę ciężko trafić na coś fajnego.

      Przepowiednia – to sięgnij po nią za 5 lat 🙂 Moim zdaniem, fajna książka, ale przecież nic na siłę 😀

  2. Z chęcią poznam tę książkę. Po takiej zachęcającej recenzji nie mogę przestać myśleć o ,,Imperium wampirów” więc koniecznie muszę nabyć tę pozycje.

  3. Czytałam o tej książce wiele dobrego i już od jakiegoś czasu zabieram się za lekturę. Jedyne, co mi się nie podoba, to czcionka znajdująca się na okładce polskiego wydania. Te czerwone napisy nie pasują, ale to tylko taki drobny szczegół :).

    1. Barbara – ja wczoraj przejrzałam recenzje i faktycznie, same pochwały przeczytałam. Ciekawe, jak to będzie dalej. Ja się tak zapatrzyłam na fotografię, że na czcionkę w ogóle nie zwróciłam uwagi 🙂 Te czerwone to pewnie od krwiiiiii… 😉

      Yui – takie właśnie tutaj są, z jednym wyjątkiem potwierdzającym regułę. Krwi leje się sporo, spadają urywane głowy, odcinane ręce itd. 😉

  4. Mniaaaam, ja jestem właśnie w trakcie i trochę zbieram szczękę z podłogi… Steampunk, wiktoriańskie ciuchy, złe wampiry… Jak ja dawno nie czytałam takiej książki! Zero mdłych romansów – to jest to. Idę czytać dalej ;D

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

