Nazwa nagrody


Edycja:

Po przemyśleniu uwag z komentarzy stwierdziłam (po konsultacjach ;p), że jednak dobrze będzie zrobić nabór pomysłów na nazwę nagrody, a dopiero potem głosowanie. Jutro zaproszę Was do dyskusji na specjalnym forum, ale już teraz możecie tutaj wklejać propozycje, które ja potem wkleję na forum w podsumowaniu.

Ze swojej strony proszę o nazwy w miarę krótkie, sensowne, chwytliwe marektingowo ;p I jeżeli mogę prosić, to ja osobiście (a wiem, że i spora część pozostałych blogerów) wolałabym wersję polską od brzmiących obco 😉 Miłego wymyślania!

*****

Tak na szybko (bo chcemy ze znajomym rejestrować domeny ;p) – proszę o ostateczną wypowiedź na temat nazwy. Wrzucam ankietę, czas głosowania krótki będzie, bo do jutra (poniedziałek), do godziny 16:00. Możliwy jest wybór tylko jednej opcji.

Głosujcie śmiało, dyskutujcie dalej, powoli zaczynają się rysować pierwsze wersje, które pasują wielu osobom. Do tego zaczyna być tworzone forum specjalnie dla nas, byśmy mogli obgadać w bardziej uporządkowany sposób wszystkie ważne aspekty nagrody i jej funkcjonowania.

21 thoughts on “Nazwa nagrody

  1. Szczerze mówiąc żadna z nich mi się nie podoba. No, może „Książka blogerów” ewentualnie i taką opcję wybrałam.

    Bo „Nagroda blogerów” (tak samo „latarnia blogera”) w ogóle nic nie mówi. Mnie się może blogosfera kojarzyć z blogami o książkach, a komuś innemu z blogami o kosmetykach, szafiarskimi albo ze słodkim pierdzeniem na tematy dowolne. Taka nazwa moim zdaniem wprowadza w błąd, bo sugeruje, że nagroda odnosi się do wszystkich blogerów, a nie tylko książkowych.

    Wolałabym już nazwę, która po prostu nic nie mówi, jest tylko nazwą (jak „Nike”) i można ją potem opatrzyć opisem np. „nagroda blogerów literackich [książkowych]”.

    Na Twoim miejscu jednak wstrzymałabym się z rejestracją domeny i poczekała na więcej propozycji nazwy…

    1. Ysabell – masz dużo racji szczerze pisząc. Na tyle dużo, że zaczęłam się zastanawiać nad zakończeniem ankiety, a zrobieniem otwartego naboru na nazwę nagrody. Niedługo dam znać, co robimy w tej sprawie, może faktycznie zrobimy nabór.

  2. Muszę zgodzić się z Ysabell, ponieważ i mi żadna z nazw nie przypadła do gustu. Według mnie są one zbyt ogólne i boję się, że nie oddadzą właściwie idei konkursu, bo jak już wspomniała Ysabell, blogi każdemu kojarzą się z czymś innym.

    Sądzę, że dobrym pomysłem byłoby ogłoszenie konkursu na nazwę, wybranie kilku najlepszych propozycji, a następnie zamieszczenie ankiety. Najlepsza nazwa zostałaby zarejestrowana.

  3. Myślę, że dobrze byłoby zrobić taką ankietę po uprzedniej możliwości zbierania pomysłów np. przez maila.

    Jeśli chodzi o organizację tego plebiscytu, jak i późniejszą organizację konkursu, ew. tworzenie regulaminu etc. to oczywiście służę pomocą (mój mail: klaudia222@gmail.com).

    Pozdrawiam 🙂

  4. Blog book – to chyba nie do końca poprawnie, na tyle na ile znam angielski. Poprawniej było by chyba Blogers’ Book.
    W pierwotnej formie znaczy to chyba blogowa księga, księga blogów (tzn. książka zawierająca blogi), taka inna forma Book of blogs. Co wg mnie ‚trochę’ nie pasuje.

  5. A chodzi o Blogi w ogóle, czy blogi książkowe. Bo jak książkowe to może MOLOWISKO ? Lub Super-Mol, albo Book Worm Pierwszy.
    A jeśli w ogóle blogów, wszystkich rodzajów, to może Super Bloger albo Mega Bloger.
    Z powyższych żadna niestety mi się nie podoba, a Blog Book to w ogóle nie rozumiem, co autor miał na myśli?

  6. A może jakoś tak, żeby to było przede wszystkim po polsku i że nagroda od blogerów książkowych/recenzyjnych
    -Nagroda recenzujących moli książkowych (i w logo jakiś sympatyczny owad z książką) – tylko to jest chyba nieco przydługie
    -Nagroda blogujących pożeraczy książek – jeszcze dłuższe?

    Kiepska jestem w wymyślaniu tytułów

  7. Pozbierałam wszystkie komentarze spod postów moich i Kalio (do powyższego) i wrzuciłam do odpowiednich działów na forum. W ciągu tego popołudnia postaram się z ich zbioru stworzyć jakieś sensowne podsumowania i potem zaproszę Was wszystkich do dyskusji tam, w bardziej uporządkowany i łatwiejszy do ogarnięcia sposób. Jeszcze odrobinę cierpliwości.

    PS. Strzeliłam sobie sama w stopę, bo na rozpoczęcie dyskusji wybrałam moment, gdzie mam niewiele czasu, a na dodatek niedługo mnie nie będzie dobrych kilka dni :/

    1. To są dwie wiadomości – dobra taka, że uruchamiasz forum

      Zła – że Ciebie nie będzie. Nie chcę tu wyjść na wazelinę, ale naprawdę Twoje zdolności mediacyjne studzą zapały i jakoś umiesz ogarnąć całość.
      No nic, wrócisz, to ogarniesz, a my w tym czasie sobie popyskujemy;)

      1. Tak, zdecydowanie powstaje forum. Draakhan 2 dni temu je „postawił” i przygotował do użytkowania, a ja wczoraj siedziałam i wrzucałam chaosik w jakieś ramy 😉

        Wiesz, że nie myślałam, że mam takowe zdolności? 😉 Dzięki :* Ale wierzę, że dacie sobie radę przez te kilka dni, ja pewnie niezbyt będę w stanie czytać i reagować, ale jakby się coś złego działo, to zawsze można wysłać mi maila czy smsa i będę sprawdzać o co chodzi.

  8. Kalio – ale book worm czy mol ksiazkowy jak to my tlumaczymy to nie jest owad, to robaczek, taki jak z jablka, obrazek powinien przedstawiac wesolego robaczka z ksiazkami, haha

  9. kasia – podejrzewam, że ja i tak nie będę miała wpływu na wygląd logotypu, ale Kasia – to akurat jest dla mnie najmniej ważne, może być robaczek w jabłku. Nie chciałabym tylko tej angielskiej nazwy. Tyle mamy wokół siebie angielskich wtrętów, nie podoba mi się i już. Wolę mól książkowy niż book worm.

  10. Tak sobie kombinuję, że sympatyczną nazwą mógłby być „Molik” albo „Molik książkowy” (ewentualnie „Mól książkowy”). Wyobrażacie sobie? „Molik 2011 za najlepsze czytadło”, „Molik w kategorii <> wędruje do…”, „Molik dla najbardziej pozytywnej książki roku” i tym podobne. „Molik” mi się podoba, bo jest pieszczotliwy. 🙂

    Oczywiście poza nazwą byłoby jej rozwinięcie, np takie jak podaje Kalio: „Molik, czyli nagroda recenzujących moli książkowych” albo coś w tym stylu, ale sama nazwa byłaby krótka i sympatyczna.

    Engo, rzeczywiście, tak jak pisze Kalio, Twoja obecność wpływa zawsze na dyskusję bardzo pozytywnie. Poza tym masz niesamowity talent do godzenia zwaśnionych, co w większej dyskusji zawsze się przydaje. Ale skoro nie masz czasu, to my postaramy się nie zagryźć, a Ty wrócisz, kiedy będziesz mogła. Przecież tak naprawdę wcale nam się nie spieszy. W końcu, jeśli nawet chcielibyśmy przyznawać nagrody za rok 2010, to nikt nam nie zabroni robić tego w czerwcu czy nawet grudniu 2011 – w końcu to nasza zabawa i nasze nagrody. A jeśli myślimy dopiero o nagrodach za 2011, to czasu jest aż nadto. 🙂

    PS. Bookworm, bookwormem, ale nasz swojski mól książkowy jest niewątpliwie owadem. Przecież to nic nie szkodzi, że żyjątka czytające książki nie do końca odpowiadają sobie w różnych językach… 😀

  11. Wszystkie sugestie a propos nazwy zapisuję w specjalnym wątku na forum. Ale z powodów osobistych nie dałam rady jeszcze się zabrać za porządkowanie tych informacji :/ Jednak niektóre rozmowy są ważniejsze niż wszystko inne.

      1. Elenoir – pewnie, że nie jest tylko dla wybranych 🙂 Na razie nie wrzucałam adresu, bo chcę najpierw wszystko uporządkować w formie logicznego podziału i podsumowań, by potem łatwiej było nam dyskutować. Na razie jest bajzel 😀 Jak tylko ogarnę, to wrzucę tutaj notkę informacyjna i będę wszystkich serdecznie zapraszała do aktywnego uczestniczenia.

Usuwane są wszelkie komentarze wulgarne, a także reklamy. Zdobądź się na odwagę podpisania swej wypowiedzi.

